Általános Szállítási és Vállalkozási Feltételek

2017-02-12 11:54:37

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Szerződő felek:

egyrészről az E-bolt üzemeltetője, az Argina Kft. (székhely: 2151 Fót, Szent Benedek park 12., adószám.: 13607425-2-13, cégjegyzékszám: 13-09-105635, képviselő: Dr. Mészáros G. László, ügyvezető, tel. :+36 (30) 519 2030, fax: +36 (27) 363 222, email: info@argina.hu, ügyfélszolgálat: 2151 Fót, Szent Benedek Park 12., kedd-csütörtök: 10:00-16:00Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges), mint Eladó, másrészről Ön (a Megrendelő), mint Vevő.

 

A szerződés létrejötte:

amikor a Vevő elküldte megrendelését az Argina Kft. internet-oldalán a “Megrendelem” gombra kattintva.

 

Tájékoztatás, amelynek célja, hogy a vásárló rendelkezzen

az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás használatához, az áru fenntartásához szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről” és

a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel”.

 

Böngészés

Az E-boltban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal a “Készítmények”-re kattintva, regisztráció nélkül tájékozódhat honlapunkon. Egyes termékekhez részletesebb leírás is tartozik. A készítmények listája egyben az árlistánk is. Minden termék árát bruttó áron, azaz ÁFÁ-val együtt tüntetjük fel, az árak forintban értendők. A termék fotója melletti “tovább” feliratra kattintva az adott termék leíró oldalára jut. A lista oldalra bármikor visszajuthat a “vissza” feliratra kattintva, ami az oldalak felső részén a “KÉSZÍTMÉNYEK” felirat alatt található.

 

Regisztráció

Ahhoz, hogy vásárolni tudjon internet-oldalunkon, nem szükséges regisztrálnia magát. Amennyiben regisztrálja magát, rendelkeznie kell egy valós e-mail címmel és önnek kell ehhez egy jelszót rendelnie. A jelszó később természetesen megváltoztatható. Ha elfelejtené jelszavát, kattintson a kezdőlapon a “Bejelentkezés” feliratra, majd húzza a számítógép-egeret a lap tetején a “Felhasználó” fülre és kattintson a fül alatt megjelenő “Elfelejtett jelszó” gombra. Ekkor írja be csak az e-mail címét és az “Elküld” gombra kattintva újra megkapja e-mailben a jelszót. Regisztrált vásárlóink belépés után a “Felhasználói adatok” oldalon minden adatot meg tudnak változtatni. Amennyiben a regisztrációval kapcsolatban bármilyen kérdésük lenne, forduljanak akár e-mail-ben, akár telefonon is ügyfélszolgálatunkhoz.

 

Vásárlás

A terméklista vagy a részletes termékismertető oldalon szereplő termékek közül a “Kosár” gombra kattintva kezdeményezheti az áru megrendelését. Egy megrendelés alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. Miután kiválasztotta az Önnek tetsző terméke(ke)t és a darabszámot beírta a “db” megjelölés előtti ablakba, kattintson a “Kosárba” gombra, majd folytassa a megrendelést: a lap tetején lévő “Kosár” fülre kattintva látja megrendelését. Ennél a lépésnél, hibás adatbevitel esetén, lehetőség van a kosárból terméket törölni a “Töröl” felirat alatti piros X-re kattintva, vagy a teljes kosártartalmat kiüríteni a “Rendelés törlése” gombra kattintva. Minden változtatáskor a rendszer újraszámolja az Ön által megrendelni kívánt termékek összárát, a szállítási költséget és a végösszeget, ami magában foglalja a szállítási költséget. 15.000,- Ft feletti vásárlás esetén nem számítunk fel szállítási költséget! A “Kosár” oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést a “Számlázási adatok” mező kitöltésével és a “Fizetési mód” kiválasztásával. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön ezen az oldalon a “Megrendelem” gombra kattintva nem kezdeményezi azt. A megrendelés elküldése előtt lehetősége van személyes adatainak (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, stb.) megváltoztatására. A megrendelés leadásáról Önt e-mailben tájékoztatjuk, a visszaigazolást a megrendelés leadását követő pár percen belül elküldjük az Ön által megadott e-mail címre. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nincs a kért termék, nem tudunk szállítani az adott termékből, vagy a rendelt mennyiségben, stb.), munkatársunk egyeztetés céljából a megadott telefonszámon megkeresi Önt. Az Argina E-bolt rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:

 

Fizetés

Az árak magyar forintban értendőek. Fizetni a kézbesítőnek kell a csomag átvételekor készpénzben, vagy banki átutalással, előre fizetéssel.

 

Szállítás, szállítási dij

A csomag értékét amennyiben nem az előre történő banki átutalásos fizetést választotta a csomag szállítójának kell a kiszállításkor készpénzben kifizetni. A csomagot a Magyar Postával szállíttatjuk ki Önnek. A posta egy alkalommal megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha Ön nem tartózkodik a szállítási címen, és nem veszi át csomagját, a postás értesítést hagy, amely értesítő felmutatásával átveheti csomagját a megjelölt postahivatalban.

Az  Ön által fizetendő szállítási díj függ a rendelés értékétől:

1.000,- Ft - 4.999,- Ft közötti megrendelés esetén 1.180,- Ft,

5.000,- Ft - 9.999,- Ft közötti megrendelés esetén 1.060,- Ft,

10.000,- Ft - 14.999,- Ft közötti megrendelés esetén 810,- Ft,

15.000,- Ft-tól 0,- Ft.

A szállítási díjat a megrendelése végén láthatja. A rendeléskor megszabott szállítási díj csak Magyarország területére érvényes.15.000,- Ft feletti megrendelés esetén Önnek nem kell szállítási díjat fizetnie, azt cégünk átvállalja.

Amennyiben megrendelését külföldi címre kéri teljesíteni, úgy azt csak előre történő banki átutalással fogadjuk el, és a postaköltségről kérjük, egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal, a +36 (30) 519 2030-as telefonszámon.

 

Szállítási határidők

Átlagos esetben a megrendelt termékeket 2-3 munkanap alatt postára adjuk a megadott címre, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e termék nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon. A kiszállítást a Magyar Posta kézbesítője végzi, a Posta által szabott határidőn belül. Garantáljuk azt, hogy minden esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mailünkre sem válaszol) a mi hibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy a szállító hibájából nem teljesítettük, vagy rontottuk el , teljes rugalmassággal kezeljük a helyzetet, vagy pénz-visszafizetési garanciával élünk.

 

Szavatosság

Szavatosság: az eladó felelőssége az eladott áru hibátlan voltáért.

Szavatossági idő: amely a dobozon, ill. a csomagoláson olvasható (Minőségét megőrzi: ...), ami nem lehet kevesebb, mint 3 hónap a szállítás időpontjától.

 

Mit jelent ez?

Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolat oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy címünkre elküldött postai levélben.

Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet (www.ofe.hu).  

 

Jogérvényesítés

Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy Ön a szavatossági, illetve jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk 1959. évi IV. törvény 305-311/A § tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a legmegfelelőbben tájékoztatni Önt.

 

A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése

Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen székhelyünkön a panaszával.

A kifogás érvényesítéséhez szükséges az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (számla), és maga a termék is. Postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számla másolatával, vagy behozza személyesen: Argina Kft. 2151 Fót, Szent Benedek park 12. Kérjük a csomagot ne értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni. Amennyiben telefonon történt egyeztetés során a vásárlást be tudjuk azonosítani, akkor elég a terméket bizonylat (számla) nélkül elküldeni részünkre.

 

Fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmazni a kell:

1. a fogyasztó nevét, címét,

2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,

3. a vásárlás időpontját,

4. a hiba bejelentésének időpontját,

5. a hiba leírását,

6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,

7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

 

Önnek meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát, mert egyrészt ezen ellenőrizheti a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása.
Ha
a jogszabályi kötelezettségének ellenére elzárkóznánk a jegyzőkönyv felvételétől, a vásárlók könyvébe tehet bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.
Amennyiben nem tudnánk az igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül kötelesek vagyunk álláspontunkról értesíteni.

 

Kit terhel a bizonyítás?

A szavatosság esetében vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén amennyiben a szavatossági idő ettől nem kevesebb, úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli, vagy a szavatossági időn belüli hiba esetén nekünk kell bizonyítani, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben nem fogadjuk el a vásárló panaszát, elutasítjuk az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a nekünk kell bizonyítania igazunkat. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintenünk.
Ha a vásárlástól már 6 hónap eltelt, a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt. A bizonyítást a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy más akkreditált intézmény által kiadott szakvéleménnyel teheti meg. A szakvélemény költségét (vizsgálati díj, a termék elküldésének postai költsége, stb.) ebben az esetben a fogyasztó viseli, és a kereskedőt csak bírósági döntés kötelezheti ennek megtérítésére.
A jótállási idő keretében felmerült hibák esetében érvényesített fogyasztói igények során, úgy kell tekinteni a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt.
Fontos tudni, hogy a szakvélemény alapján nem vagyunk kötelesek teljesíteni a vásárló kérését, akkor sem, ha az a fogyasztó állítását igazolja. Azonban, ha az ügy bírósági útra terelődik, a szakvélemény bizonyítékként felhasználható a tárgyaláson. A fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél érdeklődhet arról, hogy milyen intézmények végzik az ügyben érintett termékre vonatkozó vizsgálatokat.

 

A fogyasztó igényének teljesítése

Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát, akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:

1. elsősorban kicserélést vagy kijavítást kérhet (termékeink jellegéből adódóan, azok nem javíthatók);
2. másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől.
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy Önnek vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy levásároltatjuk az összeget. A levásároltatásra Ön nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.

Jogszabály szerint ha a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor is kötelesek vagyunk azt kicserélni, ha ez számunkra aránytalan többletköltséggel jár, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (termékeink jellege miatt ez a rész nem értelmezhető az esetünkben).

 

Igényérvényesítés további lehetőségei

Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot.

 

A fogyasztó elállási joga

A megrendelt terméket általában két-három napon belül, de legkésőbb 30 napon belül fel kell adnunk az Ön számára. A Magyar Posta szállítási idejétől függően megérkezik címére a termék, melyet – ha nem sérült a csomagolása – nyugodtan felbonthat. Mivel az Internetes vásárlás során nincs lehetőség a termék tüzetes vizsgálatára ezért a távollévők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet általános objektív elállási jogot biztosít az Ön számára, melyet érvényesen mi nem zárhatunk ki. A fogyasztó ugyanis az áru kézhezvételétől vagy szolgáltatás megrendelése esetén a szerződés megkötésétől (a szolgáltató visszaigazolása) 8 munkanapon belül indokolási kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől, az áru visszaszolgáltatása mellett. Arról van tehát szó, hogy bár a termék maga hibátlan, akár rendelkezik is minden olyan specifikummal, amit a weboldalon közöltünk, de mégsem találkozik elképzelésével, indokolás nélkül visszaküldheti, a vételárat pedig visszakapja. Ekkor Önt csupán a visszaküldés költségei terhelik. Az elállási jog gyakorlásának feltétele, hogy a termék ne legyen sérült. Indokolás nélkül is visszaküldheti a terméket.
Az elállási jogának gyakorlására nyitva álló határidő meghosszabbodik abban az esetben, ha nem tettünk eleget a törvényben nevesített valamely tájékoztatási kötelezettségének (pl. a termékkel kapcsolatosan, az objektív elállási jog gyakorlása vonatkozásában). Ekkor az áru átvételétől vagy a szerződés megkötésétől 3 hónapon belül elállhat a szerződéstől. Ha a 3 hónapos határidőn belül pótlólagosan sor kerül a tájékoztatásra, akkor a 8 munkanapos – objektív – elállási határidő a tájékoztatás kézhezvételétől számít. Ha mi a rendelését azért nem teljesítjük, mert nem áll rendelkezésünkre a megrendelt termék, arról kötelesek vagyunk értesíteni, és az előre banki átutalással kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. Ha szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesítünk, akkor az elállási jog gyakorlása az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek minket terhelnek. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről kötelesek vagyunk tájékoztatni.

 

Néhány esetben Önt nem illeti meg az elállás joga

1. fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére előállított vagy gyorsan romló, illetve természeténél fogva vissza nem szolgáltatható áru esetében;
2. hírlap, folyóirat, időszaki lap terjesztésére vonatkozó és szerencsejáték-szerződés esetén.
Az elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó fenti követelmények általunk történő megszegése esetén külön igényérvényesítési lehetőségeket nem hoz létre a törvény. Ön a fogyasztóvédelem általános védelmi mechanizmusaihoz fordulhat: Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõség, Békéltető Testületek, bíróság.

Hogy Ön teljes mértékben meg legyen elégedve cégünkkel, ajánlunk egy egyszerűbb és gyorsabb megoldást mind a szavatosság, mind pedig az elállási jogon túl a termékekkel kapcsolatos problémák gyors megoldására: bármely termékünkkel akár minőségi problémából adódóan, akár bármilyen más okból nincs megelégedve, azt a vásárlástól számított 1 hónapon belül indoklás nélkül visszaküldheti és mi visszafizetjük a teljes vételárat. Ez vonatkozik a bontott csomagolású termékekre is.
Ilyen esetben Ön postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számlával, vagy behozza azokat személyesen (Argina Kft., 2151 Fót, Szent Benedek park 12.). Kérjük a csomagot NE értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni. A termék megérkezésekor munkatársunk ellenőrzi, és piros postai utalványon vagy banki átutalással (ha megadja a pontos bankszámlaszámát) visszaküldi Önnek a termék Ön által kifizetett árát. Szavatossági reklamáció esetén a postaköltséget is visszafizetjük (ha azt felszámítottuk), amennyiben csak meggondolta magát, a postaköltséget nem térítjük meg.

 

Dr. Mészáros G. László

Argina Kft. - ügyvezető

 

Argina-NutraMed - Minden Jog Fenntartva © 2017