Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Szerződő felek:
egyrészről a "www.argina.hu" weboldal üzemeltetője, az Argina Kft. (székhely: 2151 Fót, Szent Benedek park 12., adószám.: 13607425-2-13, cégjegyzékszám: 13-09-105635, képviselő: Dr. Mészáros G. László, ügyvezető, tel. :+36 (30) 519 2030, fax: +36 (27) 363 222, email: info@argina.hu, ügyfélszolgálat: 2151 Fót, Szent Benedek Park 12., kedd-csütörtök: 10:00-16:00Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges), mint Eladó, másrészről Ön (a Megrendelő), mint Vevő.
A szerződés létrejötte:
amikor a Vevő elküldte megrendelését az Argina Kft. internet-oldalán a “Megrendelem” gombra kattintva.
Tájékoztatás, amelynek célja, hogy a vásárló rendelkezzen
– “az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás használatához, az áru fenntartásához szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről” és
– “a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel”.
Böngészés
Az Argina Kft. honlapján tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal a “Készítmények”-re kattintva, regisztráció nélkül tájékozódhat honlapunkon. Egyes termékekhez részletesebb leírás is tartozik. A készítmények listája egyben az árlistánk is. Minden termék árát bruttó áron, azaz ÁFÁ-val együtt tüntetjük fel, az árak forintban értendők. A termék fotója melletti “tovább” feliratra kattintva az adott termék leíró oldalára jut. A lista oldalra bármikor visszajuthat a “vissza” feliratra kattintva, ami az oldalak felső részén a “KÉSZÍTMÉNYEK” felirat alatt található.
Regisztráció
Ahhoz, hogy vásárolni tudjon internet-oldalunkon, nem szükséges regisztrálnia magát. Amennyiben regisztrálja magát, rendelkeznie kell egy valós e-mail címmel és önnek kell ehhez egy jelszót rendelnie. A jelszó később természetesen megváltoztatható. Ha elfelejtené jelszavát, kattintson a kezdőlapon a “Bejelentkezés” feliratra, majd húzza a számítógép-egeret a lap tetején a “Felhasználó” fülre és kattintson a fül alatt megjelenő “Elfelejtett jelszó” gombra. Ekkor írja be csak az e-mail címét és az “Elküld” gombra kattintva újra megkapja e-mailben a jelszót. Regisztrált vásárlóink belépés után a “Felhasználói adatok” oldalon minden adatot meg tudnak változtatni. Amennyiben a regisztrációval kapcsolatban bármilyen kérdésük lenne, forduljanak akár e-mail-ben, akár telefonon is ügyfélszolgálatunkhoz.
Vásárlás
A terméklista vagy a részletes termékismertető oldalon szereplő termékek közül a “Kosár” gombra kattintva kezdeményezheti az áru megrendelését. Egy megrendelés alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. Miután kiválasztotta az Önnek tetsző terméke(ke)t és a darabszámot beírta a “db” megjelölés előtti ablakba, kattintson a “Kosárba” gombra, majd folytassa a megrendelést: a lap tetején lévő “Kosár” fülre kattintva látja megrendelését. Ennél a lépésnél, hibás adatbevitel esetén, lehetőség van a kosárból terméket törölni a “Töröl” felirat alatti piros X-re kattintva, vagy a teljes kosártartalmat kiüríteni a “Rendelés törlése” gombra kattintva. Minden változtatáskor a rendszer újraszámolja az Ön által megrendelni kívánt termékek összárát, a szállítási költséget és a végösszeget, ami magában foglalja a szállítási költséget. 18.000,- Ft feletti vásárlás esetén nem számítunk fel szállítási költséget! A “Kosár” oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést a “Számlázási adatok” mező kitöltésével és a “Fizetési mód” kiválasztásával. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön ezen az oldalon a “Megrendelem” gombra kattintva nem kezdeményezi azt. A megrendelés elküldése előtt lehetősége van személyes adatainak (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, stb.) megváltoztatására. A megrendelés leadásáról Önt e-mailben tájékoztatjuk, a visszaigazolást a megrendelés leadását követő pár percen belül elküldjük az Ön által megadott e-mail címre. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nincs a kért termék, nem tudunk szállítani az adott termékből, vagy a rendelt mennyiségben, stb.), munkatársunk egyeztetés céljából a megadott telefonszámon megkeresi Önt. Az Argina Kft. felé a rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:
- az info@argina.hu Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő neve, számlázási név és cím (erre a névre és címre állítjuk ki a számlát), a csomagküldés pontos címzése (név, város, utca, házszám, irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban (ha a rendelt termékből esetleg nincs készleten). A visszaélések elkerülése miatt minden, e-mailben leadott rendelést a megadott telefonszámon visszaellenőrizhetünk, ezért ha nincs a rendelésben telefonszám megadva, vagy azon nem tudjuk a megrendelőt elérni, a megrendelést semmisnek tekinthetjük.
- a +36 (30) 519 2030-as telefonszámon. Munkanapokon 10-17 óra között munkatársunk felveszi a rendelést, munkaidőn kívül üzenetrögzítőre mondható a megrendelés, de csak akkor foglalkozunk vele, ha megad egy létező telefonszámot, amin vissza tudjuk a rendelést igazolni.
- a 06 27 363 222-es faxszámon. Erre a formára ugyanazok a feltételek érvényesek, mint az e-mail-es megrendelésre.
Fizetés
Az árak magyar forintban értendőek. Fizetni a kézbesítőnek kell a csomag átvételekor készpénzben, vagy banki átutalással, előre fizetéssel.
Szállítás, szállítási dij
A csomag értékét – amennyiben nem az előre történő banki átutalásos fizetést választotta – a csomag szállítójának kell a kiszállításkor készpénzben kifizetni. A csomagot a Magyar Postával szállíttatjuk ki Önnek. A posta egy alkalommal megpróbálja kézbesíteni a csomagot. Ha Ön nem tartózkodik a szállítási címen, és nem veszi át csomagját, a postás értesítést hagy, amely értesítő felmutatásával átveheti csomagját a megjelölt postahivatalban.
Az Ön által fizetendő szállítási díj függ a rendelés értékétől:
1.000,- Ft - 4.999,- Ft közötti megrendelés esetén 1.700,- Ft,
5.000,- Ft - 9.999,- Ft közötti megrendelés esetén 1.500,- Ft,
10.000,- Ft - 17.999,- Ft közötti megrendelés esetén 1.200,- Ft,
18.000,- Ft-tól 0,- Ft.
A szállítási díjat a megrendelése végén láthatja. A rendeléskor megszabott szállítási díj csak Magyarország területére érvényes.18.000,- Ft feletti megrendelés esetén Önnek nem kell szállítási díjat fizetnie, azt cégünk átvállalja.
Amennyiben megrendelését külföldi címre kéri teljesíteni, úgy azt csak előre történő banki átutalással fogadjuk el, és a postaköltségről kérjük, egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal, a +36 (30) 519 2030-as telefonszámon vagy az info@argina.hu email címen. Amennyiben külföldi bankszámláról utalna, a bank jutalékáról kérjük, szintén egyeztessen ügyfélszolgálatunkkal a fenti telefonszámon vagy email címen.
Szállítási határidők
Átlagos esetben a megrendelt termékeket 2-3 munkanap alatt postára adjuk a megadott címre, ha erre nincs lehetőség, akkor ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot e termék nélkül küldjük el, vagy arra, hogy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon. A kiszállítást a Magyar Posta kézbesítője végzi, a Posta által szabott határidőn belül. Garantáljuk azt, hogy minden esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mailünkre sem válaszol) a mi hibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy a szállító hibájából nem teljesítettük, vagy rontottuk el , teljes rugalmassággal kezeljük, vagy pénz-visszafizetési garanciával élünk.
Tekintettel a jelenlegi járványhelyzetre, a megrendelt készítményeket – visszavonásig – hetente egyszer tudjuk postázni. A postai kézbesítésért, az esetleges késedelmekért – rajtunk kívülálló okok miatt – nem tudunk felelősséget vállalni.
Szavatosság
Szavatosság: az eladó felelőssége az eladott áru hibátlan voltáért.
Szavatossági idő: amely a dobozon, ill. a csomagoláson olvasható (Minőségét megőrzi: ...), ami nem lehet kevesebb, mint 3 hónap a szállítás időpontjától.
Mit jelent ez?
Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.
Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolat oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy címünkre elküldött postai levélben.
Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet (www.ofe.hu).
Jogérvényesítés
Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy Ön a szavatossági, illetve jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk 1959. évi IV. törvény 305-311/A § tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a legmegfelelőbben tájékoztatni Önt.
A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése
Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen székhelyünkön a panaszával.
A kifogás érvényesítéséhez szükséges az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (számla), és maga a termék is. Postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számla másolatával, vagy behozza személyesen: Argina Kft. 2151 Fót, Szent Benedek park 12. Kérjük a csomagot ne értéknyilvánítással adja fel, NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni. Amennyiben telefonon történt egyeztetés során a vásárlást be tudjuk azonosítani, akkor elég a terméket bizonylat (számla) nélkül elküldeni részünkre.
Fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmazni a kell:
1. a fogyasztó nevét, címét,
2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
3. a vásárlás időpontját,
4. a hiba bejelentésének időpontját,
5. a hiba leírását,
6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).
Önnek meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát, mert egyrészt ezen ellenőrizheti a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása.
Ha – a jogszabályi kötelezettségének ellenére – elzárkóznánk a jegyzőkönyv felvételétől, a vásárlók könyvébe tehet bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.
Amennyiben nem tudnánk az igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül kötelesek vagyunk álláspontunkról értesíteni.
Kit terhel a bizonyítás?
A szavatosság esetében vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén amennyiben a szavatossági idő ettől nem kevesebb, úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli, vagy a szavatossági időn belüli hiba esetén nekünk kell bizonyítani, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben nem fogadjuk el a vásárló panaszát, elutasítjuk az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a nekünk kell bizonyítania igazunkat. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintenünk.
Ha a vásárlástól már 6 hónap eltelt, a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt. A bizonyítást a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy más akkreditált intézmény által kiadott szakvéleménnyel teheti meg. A szakvélemény költségét (vizsgálati díj, a termék elküldésének postai költsége, stb.) ebben az esetben a fogyasztó viseli, és a kereskedőt csak bírósági döntés kötelezheti ennek megtérítésére.
A jótállási idő keretében felmerült hibák esetében érvényesített fogyasztói igények során, úgy kell tekinteni a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt.
Fontos tudni, hogy a szakvélemény alapján nem vagyunk kötelesek teljesíteni a vásárló kérését, akkor sem, ha az a fogyasztó állítását igazolja. Azonban, ha az ügy bírósági útra terelődik, a szakvélemény bizonyítékként felhasználható a tárgyaláson. A fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél érdeklődhet arról, hogy milyen intézmények végzik az ügyben érintett termékre vonatkozó vizsgálatokat.
A fogyasztó igényének teljesítése
Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát, akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben – és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel – az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:
1. elsősorban kicserélést vagy kijavítást kérhet (termékeink jellegéből adódóan, azok nem javíthatók);
2. másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől.
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy Önnek vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy levásároltatjuk az összeget. A levásároltatásra Ön nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.
Jogszabály szerint ha a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor is kötelesek vagyunk azt kicserélni, ha ez számunkra aránytalan többletköltséggel jár, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (termékeink jellege miatt ez a rész nem értelmezhető az esetünkben).
Igényérvényesítés további lehetőségei
Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot.
A fogyasztó elállási joga<